Ute vid havet får mina tankar ”vingar”

Tid för reflektion och eftertanke.

Inspirerande, energigivande och samtidigt rofyllt hav, nya ”flöden” in, ett spirande ljus som bryter det vintermörka, ja du som känner mig väl vet att  för mig är ljuset, våren och sommaren  mina absoluta favoritårstider.
Ändå kan en vinterdag som denna, när man får njuta årets sista skälvande timmar ute vid havet, vara en av årets bästa.
Just här och nu får jag tid att reflektera över året som gått, alla fantastiska ”eldsjälar” jag mött och alla otroliga ”stoppskyltar” jag gått förbi och som gett mig anledning att finna nya vägar, nya möjligheter att utveckla och utforska.
Med blickarna ut över det föränderliga havet blir mina tankar klarare och jag inser att förändringen i sig är utveckling. Och jag gillar det!

Förändringens vindar blåser…

… och för mig som kommunikatör och projektledare är det guldläge för träning i att våga tänka nytt!

Att våga tänka i nya banor, kombinera gammalt och nytt, anta nya utmaningar – allt känns kittlande och spännande.

… och allt är möjligt!

Mina nyårslöften får alltså bli att fortsätta träningen:)  både ”hjärngympan” och den vanliga gympan,  ”power-yogan”,  styrketräningen och zumban kommer att varvas med den kreativa marknadsföringen. (GP)

Så jag höjer mitt nyårsglas, ( även om skumpan inte ligger i klass med champagneexperten Richard Juhlins, så ändå;)) och önskar dig ett strålande

GOTT NYTT ÅR!

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ute vid havet får mina tankar ”vingar”

  1. Ingrid skriver:

    Kul Agneta! Vi tycks ha ägnat förra årets sista dag åt nästan samma tankar i liknande miljöer. Det var vidunderligt vackert vid havet och tankarna flög. Önskar dig allt gott för det nya året och så hoppas jag att vi snart kan ses. ❤

Kommentera

